Portugal - CHECK
Har just överlevt den kanske jobbigaste universitetsveckan någonsin under föregående vecka. Redaktionsövning stod på schemat. Vilket betyder att från onsdag 9.00 till fredag 13.00 ska man fått ihop en tidning på minst 12sidor. Var i skolan till 01 under torsdagsnatten innan jag gasade hem snabbare än snabbast. Tillbaka på skolan i Piteå klockan 9 dagen därpå för att skriva ihop en kort artikel innan allt skulle in i tidningen. Det var helt ärligt bland det jobbigaste jag gjort. Mådde psykiskt dåligt efter den där veckan och somnade vid fyra på fredagseftermiddagen.
 
Men nu är kursen snart över. På fredag har vi återkoppling på tidningen och efter det är kursen slut. Det betyder att jag nästa vecka börjar två nya kurser, den ena läser jag på distans och den andra läser jag här hemma i Luleå, vet ni hur skönt det ska bli? Att slippa åka till Piteå för skola på två månader, lycka! Och inte nog med att jag är lycklig över just det, så vann världens bästa pojkvän Rotax International Open i Italien i söndags. Vilket dessutom betyder att han har kvalat till världsfinalen i Portugal 8-14 november. Så nästa lördag åker VI till Portugal. Hehe japp, jag ska också med, kan inte missa en sådan här stor händelse när han vann den enda Rotax DD2 tävlingen han kört i år. Blir skönt att komma bort en vecka och få lite energi till skolan igen. 
 
Detta inlägg skrevs till Kelu Rothoff, min lilla Västeråsare, som lever livet hemma och hatar Piteå lika mycket som mig. Älskar och saknar dig bestie!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress