Liten update
Lite mycket på gång just nu, därav katastrofal uppdatering. Har rusen bollar i luften och absolut ingen lust att lägga någon som helst energi på skolan. Kanske därför man sitter nu en onsdags kväll med en inlämning, hmm... Igår hade jag i alla fall hoppträning, där vi hade lite bana med en trekombination inblandad. Skulle egentligen rida Balsas, men eftersom att två i gruppen inte kom blev det omfördelat och jag fick välja mellan Cicero och Dijon, valde då Cicero men Hanne ville inte rida Gio så då bytte vi för att jag är så snäll, hihi. Gio var i alla fall på väldigt konstigt humör, ville inte alls stå still när jag skulle sitta upp men när jag väl var uppe gick det helt okej. Visst han var lite pigg, eller väldigt pigg och hann knappt lyfta på fötterna ibland haha. 
 
Började med att travhoppa ett räcke med travbom två gånger och det gick bra, sedan kom vi i galopp och då gasade han väldigt mycket efter hindret, fick lägga en volt för att ta tillbaka honom och då var det nästan som att han stängde av. Konstig häst. Sedan hoppade vi en oxer som stod någon meter längre upp än mitten, det språnget blev väldigt bra. Därefter kom vi på trekombinationen men med sista oxern som utsprång nere, där gick det så fort att istället för två galoppsprång blev det endast ett för det andra blev som ett halv taskigt språng över bommarna på marken. La sedan upp allt och då var det som att han lugnade sig lite, även om jag fick ta en halvhalt mellan alla hinder, vilket är väldigt svårt då det bara var ett galoppsprång mellan de två första och två till det sista hindret. 
 
Vi la sedan ihop allt till en bana där vi red en oxer på mitten av ena långsidan som nummer ett, sedan runt och snett igenom på räcke, därefter upp längs andra långsidan och hoppa oxer, därefter trekombinationen och som avslut snett igenom på räcket fast nedifrån och upp. Första språnget på oxern blev jätte bra, landade dock i fel gelopp och det tog ett tag att byta men vi hann med innan nästa, där gick det kanske lite fort så han panik la in ett till galoppsprång men vi klarade det ändå, upp till oxern sedan var det en lite lurig väg så Gio bytte lite galopp och bara körde på vilket gjorde att vi rev hindret, rejält, dånade i ridhuset när han rev bakbommen, haha. Trekombinationen tyckte jag ändå gick ganska bra, även om det gick lite fort så klarade vi det iallafall. Sista räcket gick också väldigt bra, fick sedan avsluta med trekombinationen igen och då gick det också bra. 
 
Har inte ridit Gio sedan jag började här efter jul så det var kanske lite ovant, men det gick ändå bra. Även om jag glömde bort att andas när jag hoppade banan så att jag fick astmaanfall, men, men. Är van sedan jag tävlade för då hände det ganska ofta. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress