Galoppombyten med Dijon, fast det stod inte på schemat haha...
Igår på dressyrträningen red jag Dijon för andra gången. Det gick bättre än sist men jag tycker väl ändå inte att det var så jätte bra, men då är jag lite kräsen också. Vi jobbade mycket på hörnlinjen i början, både genom att rakrikta samt genom skänkelvikningar. Det var ganska svårt att rakrikta men fick väl till det någorlunda bra, skänkelvikningarna var väl helt okej dom också. 

Sedan galoppjobbade vi en himla massa, även där på kvartslinjen. I vänstervarv gick det bra tycker jag och jag fick ett litet, litet stöd i tygeln. Medan i högervarv gjorde vi säkert 100 galoppombyten, haha. Varje gång i ridit halva linjen, laddar han och byter sedan galopp när jag försöker ta tillbaka honom, till slut skrattade Paulina åt oss bara och frågade om vi hellre galopperade i andra varvet eftersom att det gick bättre då, haha. 

Under avtravningen hade han svårt att länga halsen och ändå ha kontakt i tygeln men vi fick till det åtminstone något varv påvolterna. Jag är ändå rätt nöjd över träningen och Paulina sa att jag red honom bra så det kändes kul att höra.



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress