Blåbär, ett bär eller?
I kväll var det dressyrträning på schemat, dock var det bara jag och Charlotta där så det blev väl lite halvt som en privatlektion, haha. Jag red i alla fall en ny häst vid namn Blåbär, ett 7-årigt sto som endast instruktörerna har ridit hittills. Men jag tycker ändå att det gick bra, till en början ömmade hon väldigt mycket eftersom att hon tappat en sko men det tog bara något varv innan det gav med sig och hon travade på som vanligt. 
Jobbade mycket med att hon inte skulle falla inåt, vilket var lättare sagt än gjort eftersom att hon tröck inåt men samtidigt ska man leda inåt. Makes no sense egentligen, men ja, så är det. Tycker att hon hade jätte trevliga gångarter och var lätt i munnen. Hennes skänkelvikningar var inte så välutvecklade ännu och jag är kanske inte den bästa att lära ut men vi gjorde några steg, berömde, red rakt fram och gjorde några steg igen. Det funkade bättre för högerskänkel, kan bero på att hon blev lite trött också men det gick ändå bra. 
Något som var mindra bra är att hon är väldigt orolig i stallet, gillar inte att bli sadlad och när jag skulle tränsa henne så kastade hon sig bakåt, hm... Det slutade med att Charlotta fick hjälpa mig eftersom att jag inte lyckades något vidare. Men att rida var det en väldigt trevlig häst.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress