It's friday friends
Så skönt att det äntligen är fredag, fast egentligen är väl inte helgerna så speciella, förutom att man inte går på föreläsningar? Har man inget annat att göra är det lika bra att plugga, som vanligt. Bara något jag kom att tänka på såhär en fredageftermiddag.
I kväll ska jag och Andreas äta middag bara han och jag, sedan ska vi koka ihop någon efterrätt också, men vad det blir återstår fortfarande att se. Ska bli mysigt att bara äta middag han och jag i alla fall. Sedan har vi inga andra speciella planer för helgen, ser nog mest framemot denna kväll och sedan får vi ta allt som det kommer. 
Igår på dressyrträningen red jag Dijon, som har varit sjuk en längre tid och just börjat gå lektioner igen. Det betyder att var väldigt stel och kände irriterad, viftade med svansen redan inne i boxen när jag borstade honom och det tog typ 30 minuter innan han gick att samarbeta med under träningen. Som till exempel högergaloppen på volt, det var det jobbigaste jag vart med om. Galoppombyte i vart tredje blev det, allt för att slippa galoppera i högergaloppen, men efter ett galopp och voltombyte till mittvolten och sedan tillbaka till A volten så kunde vi faktiskt galoppera ett helt varv utan att byta galopp. Sedan galopperade vi runt fyrkantspåret också och det gick bra, var tvungen att ställa honom lite inåt men annars gick det bra. Så efter 45 minuters jobb var han åtminstone villig att samarbeta med mig, synd bara att lektionen halvt var över då och kvar återstod avtravning. Han var dyngsur i svett efteråt så hans muskler och kondition är nog inte i toppform.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress