Kort martingal och banhoppning
Igårkväll var det hoppträning med Lennart som stod på agendan och vi skulle hoppa bana.
 
När jag gjorde i ordning honom i stallet hittade jag inte hans martingal utan bara en gammal som var för stor (senare visade det sig att någon hade lånat hans och inte den gamla, vilket var fel) så jag tänkte att jag hoppar utan idag då. Men det ville inte Kicki så först fick jag prova Ninas vanliga men den var också för stor så då gjorde vi en nödlösning och tog hennes gamla ponnys martingal, som var på gränsen till för kort men Kicki sa att det gick bra. 
 
Vi började hoppa fram och det kändes faktiskt bra för att inte ha hoppat på två veckor, dock hade han en del vårkänslor inombords och var lite sprallig av sig men det gick bra. När jag red rätt så blev allt rätt. 
 
Vi skulle sedan hoppa banan och jag tycker ändå att de två första sprången blev bra, dock blev vägen till trean för lång så han la in ett extra galoppsprång, fyran och femman var ändå helt okej, kom nära in i kombinatinoen och han fick hoppa upp sig vilket gjorde att det blev trångt däremellan men han fixade det och resten av banan var helt okej ändå. Andra varvet känns det faktiskt som att det blev värre, nära in på tvåan så vi fick ett galoppsprång för mycket till trean (dock var de jämna), fyran femman helt ok, kombinationen blev bättre men då blev sista långsidan kaos för att jag inte hittade framåtläget nedåt men hans huvud så han kom föra nära och då blev det jätte långt till nästa. 
 
Fick hoppa om den linjen sen några gånger innan vi gav oss för dagen. Absolut inte vår bästa träning och jag var helt förstörd efteråt men vi får ta nya tag nästa vecka och skyller på att martingalen var för kort så länge.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress