Lydnad
Igår på träningen var det lydnad som stod på schemat och jag kände verkligen att jag ville ha revansch från förra veckan. Till en början skulle vi hopp två sockerbitar med en båge emellan och det gick bra, sedan skulle vi lägga till en volt däremellan och hoppa en oxer, något som jag tycker var mycket svårt. 
 
Kände att det blev svårt att hitta rätt framåt läge till oxern för att han inte skulle hoppa från "botten" (komma jätte nära och hoppa), sedan var det svårt att placera honom till sockerbiten när vi kom ut i vänstergalopp, han föll gärna in då så att vi nästan missade sockerbiten. Men stundtals var det ändå ganska bra. 
 
Sedan skulle vi hoppa långsida med räcke, tre galoppsprång, räcke, tre galoppsprång och räcke ut igen. Första gången var det som att förra veckans misstag satt i för då kom han nära in vilket gjorde att vi fick fyra galoppsprång mellan första, hade jag reagerat snabbare där hade vi kanske klarat det på tre men jag var två galoppsprång för sölig. Fick tänka på att samla på kortsidan och när vi vände upp fick jag rida, men inte rida iväg utan bara öka trycket i galoppen, och det tog någon runda innan det blev perfekt.
 
I slutet lade vi ihop allt så att vi börja med sockerbitar och volten och avslutade med långsidan, de första gångerna gick faktiskt ganska bra, sedan blev han lite springig och jag red inte ihop honom tillräckligt vilket gjorde att han "sprang ifrån" mig lite i slutet och det blev hastigt alltihopa. Men sista rundan var jätte bra.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress