Hemma och hoppträning
Nu är jag hemma i Sverige igen, borta bra men hemma bäst, även fast det var som att vara hemma med Andreas och hans famlj. Kom hem vid tio tiden och tog det bara lugnt, sov några timmar för senare på kvällen var det hoppträning på schemat. Vi har inte hoppat så mycket på senaste tiden och om ungefär en månad är det tävling och känner att vi måste träna varje tillfälle vi får för att komma in i det.
 
Vi hoppade i alla fall bana och värmde upp på lite olika linjer, började med en oxer på långsidan med galoppbom framför. Detta för att hjälpa hästarna till rätt avsprångspunkt, dock är vi inte sådär super bra på det men vi jobbar på, fick tänka mycket på min ytterskänkel då han i början landade i fel galopp hela tiden.
Ingen aning om vad jag gör med knäet.
 
Sedan hoppade vi igenom kombinationen med två galoppsprång emellan och där måste jag tänka på att rida framåt och inte backa av in i den samtidigt som jag inte får släppa allt och bara gasa, måste hitta rätt linje och tempo. Men det gick bra efter första gången.
Avslutade uppvärmingen med att hoppa en linje med oxern, fyra galoppsprång och räcke och jag tycker att det gick ganska bra, dock när han kom fel in så ville han gärna flyta ut mot staketet så vi kom snett på räcket men det gick ändå bra.
Vi lade sedan ihop allt till en bana och första gången red jag inge bra och han kom typ nära på allt de fyra första hindrena, sedan red jag på lite mer och höll emot och då hoppade han jätte bra, ramade dock inte in till sista hindret så det blev lite galoppombyten innan hindret. Andra rundan var bättre, dock var han i med hovarna i typ varje bom men han rev ändå inte. Mellan trean och fyran var tanken att hålla lite mer till höger men gjorde jag det? Nope. Red typ mer till vänster och då blev det ett stort språng istället, kombinationen som hindren nummer sju var inte heller jätte bra men ändå helt okej. En okej runda men inget man drömmer om på nätterna.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress