Back on track...

... I alla fall för stunden.

Hoppträning stod på eftermiddagens schema och det var lite lydnad och rätt antal galoppsprång som gällde. Vi har ju inte hoppat ordentligt på en månad så förväntningarna var inte speciellt höga. I början var han väldigt springig och rev till och med små bockar som vi galopperade över, vilket är väldigt onödigt men det blir så när han blir snabb i fötterna. 

Men efter ett tag lugnade han sig lite och jag även jag red bättre. Vi hoppade både på rakt och böjt spår och i vänster varv på rakt spår skjuter han ut bogen och drar till höger jätte mycket. Försöker att kompensera genom att leda men blir oftast inte helt bra. Fick testa att rida in snett på första bocken och som rida snett till vänster, ändå drog han till höger. Vi får helt enkelt försöka jobba innanför spåret och rakrikta och försöka se till att höger bogen är där den ska. 

I vänster varv gick det bra när jag red ordentligt, det är lätt hänt att jag blir för ordentlig in och inte har rätt galopp så då blir avståndet för långt. Men i slutet la vi ihop alla moment till en bana som låg på 120-130cm vilket även är vårat höjdrekord. Vem trodde att vi skulle hoppa 130cm första träningen efter betet, galet. Var i alla fall kul att hoppa igen, även om vi kommer missa nästa veckas träning då jag åker till New York imorgon

Solveig

Ha det bra på resan. Var rädd om Er!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress