Voltarbete
Var på ridskolan nu ikväll och red lektion, hade Bolero även denna vecka och det kanske inte är någonting man ser fram emot sådär jätte mycket men det är bara bita ihop. Han vill gärna ligga på i handen och köra på i sitt egna tempo, vilket gör att man typ får bära omkring på hela han. Men tycker ändå att jag fick till det ganska bra idag, dock var inte min sits sådär super bra men det får jag väl jobba på någon annan gång. Hade ett hål längre läder idag för Pernilla som vi red för tyckte mina ben var så böjda, haha. Jag har ju dock jätte korta ben/skänklar så det ser väl ut som att jag har jätte korta läder, nu fick jag typ ta i för att ta mig upp när vi red lätt. 
 
Vi fokuserade mycket på att rida på volterna och hålla rätt avstånd till varandra, fick jobba med tempoväxlingar för att hålla rätt avstånd. Försökte även fokusera på att hålla upp händerna, för är van att rida Lennart med en låg hand för att han inte ska bli springig när vi hoppar. Bolero måste dessutom ha lite hjälp för att inte gå på bogarna, han böjer gärna på nacken men om han jobbar rätt är en annan femma. Tycker faktiskt att jag fick till det ganska bra idag, ville rida på framåt så mycket som möjligt, även om det var svårt när man red ikapp andra och var tvungen att bromsa upp lite.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress