Banhoppning
Igår hoppade vi bana på träningen och vi började att hoppa fram på ett räcke med en galoppbom med ett galoppsprång emellan. Han var inte riktigt rak alla gånger men det gick ändå bra, sedan hoppade vi en oxer åt andra hållet med galoppbom och ett galoppsprång emellan, första gången gick jätte bra sedan red jag till bommen och inte hindret och då blev det fel, så fick försöka kolla långt bortanför hindret och bara rida så gick det ändå hyfsat bra. 
 
Sedan hoppade vi genom kombinationen en sväng och det kändes inte super bra men det var klart godkänt så fick inte hoppa den en gång till innan vi hoppade bana. Den bestod av det mesta, lång anridning, kort anridning och olika antal galoppsprång mellan hindrena.
 
Vi valde att hoppa bana på 100-110cm för att träna på lite högre höjd. Första rundan var de två första hindrena bra, sedan till trean hamnade han i korsgalopp och jag var inte tillräckligt snabb att hinna fixa det så det blev ett kråksprång så avståndet till nästa blev långt vilket gjorde att det språnget blev jätte stort. Sedan kom jag till ridning igen och avslutade banan bra tycker jag.
 
Sista rundan var ettan och tvåan bra, trean var bättre men jag red av honom lite stort så att det blev trångt till nästa men som den stjärna han är så hoppar han ändå. Till femman hittade jag inte riktigt avståndet så han kom för nära så fick hjälpa honom till sexan som ändå blev ett lite stort språng, men sedan avslutade vi bra. Tog om 3-6 och då gick det super bra och Kicki frågade varför jag inte alltid rider så. Haha. Men jag är ändå väldigt nöjd men jag som ryttare måste verkligen träna mer, fick mjölksyra och glömde nog bort att andas under första rundan.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress