Sommartäcken och schabrak tankar
Sommaren närmar sig med stormsteg känns det som, igår när vi byggde fram inför hoppträningen så var det stora myggor som surrade där omkring i våra öron. Det är faktiskt något av det jobbigaste jag vet med sommaren, alla dessa kryp. På sommaren har man ju oftast bara täcken när det regnar för att skydda hästens rygg, men det finns faktiskt speciella sommartäcken som man kan använda sig av också. Hästarna blir ju väldigt svettiga när det är varmt och då kan det vara bra att införskaffa ett sommartäcke, det finns flera olika varianter och jag kollade runt lite på Strömbergsgårds hemsida och hittade en hel del bra grejer, dessutom till bra priser så jag skulle varmt rekommendera att kika in där. 
Sedan närmar det sig tävling för min del som ni kanske alla vet, och just nu har jag bara ett schabrak och det kanske är tråkigt med samma schabrak ett helt meeting. Därför är jag nu ute efter ett ljust schabrak, tänkte det kunde vara fint på sommaren. Något åt det beiga hållet.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress