Teknikträning
Igår på träningen var det lite serier och studs som gällde, vi hoppade detta:
(Dock ponnyavstånd på bilden)
 
Började med att hoppa studsen på kortsidan, första gången kom vi helt okej in och fick ett bra flyt, andra gången kom vi nära in och då blir rytmen lite knasig men det löste sig ändå och tredje gången var bra igen. Bytte sedan varv och kom i höger varv vilket är hans springigare galopp, första gången red jag dåligt in så att han kom nära men de andra två gångerna var riktigt bra. Kändes faktiskt bättre i högervarv än i vänster.
 
Sedan tog vi långsidan med sockerbit, ett galoppsprång, oxer, ett galoppsprång, sockerbit. Första rundan var helt okej, andra rundan bajsade han och drog jätte mycket ut till väggen så fick göra om och då blev det bättre. Vi avslutade med att hoppa den långa serien som till en början bara bestod av ett kryss och en oxer och sedan byggde vi på ett hinder eftersom vi hoppat igenom serien. Tyckte att det kändes väldigt bra, i slutet höjde vi upp det lite (120cm) och första gången var klart godkänt men när det blir lite högre måste jag ha pyttelite mer tryck i galoppen för att det ska bli perfekta språng. Kom en andra gång och då blev det fel avstånd in så han kom nära och då fick jag rida på lite men rytmen och allt var ju helt förstört, sedan kom jag igen och då var han jätte taggad så jag skulle ha lagt en volt för att få tillbaka honom ytterligare men jag red på och då hoppade han av stort och blev snabb genom serien. Sista gången blev allt bra, dock lite mjölksyra hos honom då han slog i några bommar men ändå klart godkänt.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress