Tankar om stallet och vänner
Jag läste tidigare i veckan en artikel om "Hälsofördelar för dig som rider" och fastnade för denna del:
 
"Stallet blir en naturlig mötesplats med personer som delar ditt intresse. Många hästbitna fantaster menar att de mött sina bästa vänner genom ridningen. Att träffa vänner med samma passion och intresse skapar starkare band jämfört med relationer vi skapar på arbete eller i skola. De du lär känna i stallet har alltså högre benägenhet att vara dina vänner livet ut!"
 
 
Tycker att det stämmer så himla bra, oavsett om man bara pratar hästar till en början så är det något speciellt med hästmänniskor. Därför tänker jag ägna detta inlägg till min kära vän Hanne som jag lärde känna för snart två år sedan, oj vad tiden sprang iväg där insåg jag just. Känns som att det var igår som jag frågade om vilka benskydd en häst (Wille) på ridskolan skulle ha. Men vi klickade, på en gång. 
 
Idag kan vi ringa varandra och prata om vad som hände på jobbet, vem som skrattade åt vem och alla våra små kärleksproblem. Allt helt enkelt. Tänk egentligen vad mycket stallet har att erbjuda, allt från allsidig träning (om man någon gång kommer att lära sig mocka med vänstersidan vill säga, haha) till vänner och ett bättre ledarskap hos dig som människa. Är så himla glad att jag aldrig gav upp hästarna när jag "blev" vuxen, även om jag hade min lilla paus där på sex månader efter ponnytiden, vilket var det jobbigaste jag varit med om. 
 
Så idag tänker jag bara ägna ett stort tack till dig Hanne, för att du är min bästa vän som stöttar mig när jag tvivlar på mig själv, både i stallet och i kärlekslivet. Och tack för att du inte flyttar ifrån mig (än), jag älskar dig ♥
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress