Taverna Gusto
Tänkte beskriva min och Andreas lilla dejt med hjälp av bilder från våra telefoner.
Vi fixade oss lite hemma hos mig innan Jossan och hennes pojkvän Melker skjustade in oss till stan
Till förrätt delade vi på en antipasti plate, dock var den inte riktigt det vi förväntade oss då de hade rökt skinka vilket vi tyckte var lite konstigt. Dessutom var det överflödigt med all ost, hade räckt med lite av varje.
Sedan till varmrätten där jag tog en pasta med skaldjur, Pasta Allo Scoglio hette den. Ingen wow pasta men den var god och smakade mycket, de hade dock kunnat skippa paprikan och bara ha skaldjur, men då är jag kanske för petig. Har i alla fall insett att det finns inget som slår pastan som lagas här hemma.
Andreas tog en pizza med buffelmozzarella och parmaskinka, den var han faktiskt riktigt nöjd med.
Världens finaste kille, åh vad jag älskar honom ♥
Sen den här glassen, hemmagjord gelato som det heter i Italien, sååå god. Sedan drack vi även ett mousserande vin som också var super gott, Settecento 33 Lessini Durello DOC Spumante Brut hette det, det kan jag varmt rekommendera om ni lyckas hitta det någonstans.
 
Jessica

Såg ut som ni hade en mysig kväll!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress