Tisdag
Ni vet när man börjar skolan på hösten och tror att det ska bli en lugn och skön start? Så är det verkligen inte på universitetet. Man läser två kurser i åtta veckor och sedan direkt efter det börjar man på nya, så ingen rast och ingen ro. Kurserna som vi påbörjat nu är det väldigt hög arbetsbelastning i, dessutom är det grupparbeten så det kommer bli många kaffekoppar, en hel del huvudvärk men förhoppningsvis kommer det gå bra. 
 
Idag hade vi två föreläsningar och alldeles nyss fick jag ett mail av läraren att han hade glömt att gå igenom ett helt kapitel i boken så det måste jag kolla upp inför nästa föreläsning så att man inte hamnar efter det första man gör. Dock klantigt av honom kan jag tycka.
 
Annars händer det inte så mycket, igår lyckades jag ta mig till gymmet, har inte prioriterat det de senaste veckorna då det först var tävlingsvecka med Lennart och efter det tentavecka. Men nu tog jag mig tid i alla fall, dock gick det inge bra men det är en annan femma. Försöker att hjälpa till här hemma så mycket jag bara kan, hjälpa till att tvätta (känns som att vi har hur mycket kläder som helst) och hålla det någorlunda städat. Det slutar oftast med att det som är stökigast är mitt rum för dit går jag aldrig förutom när jag sover så det ser jag inte, haha. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress