Cavalettibana eller vad vi nu ska kalla det
Hoppträningen igår var rolig, många olika typer av övningar, dock var Lennart väldigt, väldigt taggad eller pigg. Vet inte vad det var men han typ studsade och hade en massa ryck för sig, plus att jag kände att han inte riktigt var framme för skänkeln, utan gärna galopperade "uppåt" istället för framåt.
 
I en sådan situation måste jag kunna bli bättre på att hitta tillbaka snabbt, för om han blir så på tävling kan jag inte rida tio språng med det galoppen och komma fel på varenda hinder. Först och främst måste jag försöka få honom att sänka nacken, då han drar upp den och spänner sig, sedan ska jag försöka att driva även om han blir springig och försöka tänka framåt. 
 
Vi hade en galoppbom framför varje hinder för att hjälpa hästarna komma rätt på hindrena, dock så kom Lennart fel på själva galoppbommen några gånger då jag höll för mycket i honom. Blev bättre sen i slutet när jag fokuserade på hindret bakom istället för bommen framför hindret. Försöker ju alltid rida noga och så bra som möjligt men ibland när han blir sådär är det som att allt bara blir fel.
Bjuder på en gammal bild då jag inte har någon från igår.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress