Hoppträning
Detta hoppade vi igår på träningen och vi började med att hoppa på volt med bommarna och räcket på den högra långsidan. Till en början var det väldigt okontrollerat eller vad man ska kalla det, han kom dessutom fel på räcket hela tiden även om det bara var ett större galoppsprång. Men sedan försökte jag fokusera extra mycket på vägen mellan bommarna där det skulle vara sex jämna galoppsprång för att sedan fokusera på vägen mellan bom, hinder och bom. Fick rida ganska många varv så innan vi ens hade bytt varv kände jag mig helt slut (kan bero på att jag inte tränat på 2v när jag varit sjuk). Andra varvet var vänster varv där han gärna skjuter ut bogen så vi hoppade inte mitt på räcket i början, sedan fokuserade jag extra mycket på det och till slut blev vi godkända. Haha.
 
Sedan hoppade vi medellinjen med ett galoppsprång emellan, vände halv igenom och red över bommen för att byta galopp och komma på medellinjen igen. Första rundan höll jag tillbaka för mycket plus att det blev lite obalans på medellinjen, men allt eftersom träningen gick försökte jag vara tydlig med vilken galopp han skulle landa i och så vidare. Hoppade sedan vänstra långsidan med oxer, oxer, där fick vi välja mellan fyra eller fem galoppsprång i början och jag valde fyra för att jag ville få fram han lite. Dock blev det väldigt långt när hindrena var så små men det gick ändå bra, när vi sedan kom på fem galoppsprång fick jag hålla tillbaka ganska mycket för att han var van att gå på ett mindre. 
 
La ihop allt till en bana sen som finns att se på instagram: (som tydligen bara går att se om man är inloggad...)
Vi red den två gånger och första gången var jag lite för tuff, vilket händer ganska ofta så han gick på fyra istället för fem galoppsprång mellan bom och oxer och fick hoppa av stort. Men det rättade vi till inför den här rundan som ändå är helt okej.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress