Höst och förändring
Det är något speciellt med att byta årstid och speciellt när man går från sommar, värme och ledighet, till höst, mörker och kyla. Samtidigt som jag tycker det är väldigt mysigt med att tända ljus på kvällarna innan man kryper ned under filten i soffan och slår på tvn så brukar jag ha extra svårt när någonting förändras. Det spelar ingen roll om det är årstiden, soffan eller frisyren som ändras - utan det är förändringen i allmänhet som jag har svårt för.
 
Och vad jag vet så är jag inte ensam om det. Hittills har det dock gått bra och jag känner inte av det psykiskt ännu eller vad man nu ska säga. Det enda jag vet är att det har blivit kallt (allt under 20 grader är typ vinter, haha) och att det är mörkt om kvällarna. 
 
När jag var liten var det alltid sommar fram tills skolan började men nu på senare år börjar inte universitetet förrän i septemper och då är vi typ mitt inne i hösten? 
 
Men idag har jag i alla fall lagt undan alla sommarkläder och tagit fram alla stickade tröjor, vilket verkligen tyder på att hösten är här. Dessutom gick jag omkring med halsduk och skinnjacka i helgen när vi var nere i Karlskoga på race, för det blåste super kalla vindar kan jag tala om!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress