Påklätt dressyrpass
Igår eftermiddag var jag som sagt i stallet hos Lennart som hade fått nya fina skor tidigare under dagen, något som är väldigt bra med honom är att han inte är känslig vad gäller hovarna. Vissa hästar kan ju inte ridas på någon dag på grund av ömma hovar men Lennart känner inte av något alls. 
 
Det blev ett pass i ridhuset med en massa kläder på, red i min tjocka dunjacka från Kingsland och det måste vara en av de bästa julklapparna någonsin. Den är så himla varm och skön och "prasslar" inte när man rider som mina andra vinterjackor har gjort, dessutom vill jag hylla min mormor som har stickat mina tjocksockar, de är tunna väldigt tunna så passar perfekt i skon, men inte bara de att de är tunna, de är dessutom väldigt  varma. Så om jag var orolig för att frysa om fötterna när jag red, så kan jag nu i efterhand tacka mormor för att jag inte gjorde det ♥
 
Men i alla fall så red jag ett pass i ridhuset, kände att jag inte ville riskera att rida ut själv i skogen om han var lite på tårna, dessutom var han ut i söndags så det var inte synd om honom. Han kändes väldigt busig när jag började trava igång honom, viftade med huvudet och hade sig och så fort jag drev på lite så viftade han, därför valde jag att försöka få honom avslappnad i trav innan jag valde att galoppera. Kände mig så klumpig med täckbyxor och allt och ville inte riskera att åka i backen en gång till, men han höll sig på marken och jag på hans rygg så jag är nöjd. Dessutom blev han väldigt avslappnad då jag jobbade med volter och övergångar, så jag är nöjd, ikväll är det hoppträning på schemat!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress