Första hoppträningen för 2018
Insåg just att jag glömt att berätta om hoppträningen i måndags, den började väldigt lugnt genom att vi värmde upp över två sockerbitar med fyra galoppsprång emellan. Men efter ett tag insåg Lennart att det var hoppning på schemat så då blev han laddad och när han blir laddad blir han hög i nacken och galopperar i korta, små, snabba galoppsprång. 
 
Vi skulle sedan trava in på ett kryss där det sedan var ett galoppsprång till en oxer, men det här med att travhoppa är vi inte så jättebra på. Dessutom gör jag någon slags ansats när vi nästan är framme vid hindret som gör att han slår över till galopp just innan han ska hoppa av, kanske beror på att jag inte tror att han kommer att hoppa eller något. Jag vet inte. Sedan hoppade vi en linje på andra långsidan med räcke, tre galoppsprång, oxer, vilket vi ändå var ganska bra på. 
 
När vi la ihop allt till en bana med travhoppningen, sockerbitar snett igenom och sedan andra långsidan så fick han nå ryck snett igenom, kan bero på att Pix gjorde någonting bakom honom, men i alla fall så gasade han på och allt gick en aningen fort. Sista linjen blev lite trång, men man kände att så fort man svängde och han såg hindret så drog han på mot hindret. Det ska ju vara så, men lagomt mycket fart, nu fick jag verkligen hålla emot hela tiden för att rymmas på tre galoppsprång. Men för att vara första ordentliga träningen på flera, flera veckor så är den klart godkänd, han är ju nog laddad när han får hoppa varje vecka så kanske inte så konstigt att han är laddad när han inte hoppat på flera veckor. 
Kolla vad vackert det var när jag hämtade in Lennart från hagen ♥
Minus 15 grader, men vad gör det när man har fått hoppa, har på sig ett varmt täcke och får en ordentlig lunch efter träningen? ♥
Solveig

Så vackert!

Jessica

Ser magiskt ut med all snö! Å Lennart ser inte ut att frysa där under täcket.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress