Vinter, kyla och snö
Vilken vinter vi har, de senaste två dagarna har varit väldigt kalla och igår innan vi gick och la oss var det minus 33 grader ute. Usch. Därav blev det ingen hoppträning eftersom vi inte har någon värme i rishuset, istället fick Lennart komma in redan efter tre och äta en tidig middag med de andra hästarna i stallet, tror inte han klagade över det. Jag var dock rädd att han skulle frysa när jag hämtade in honom, men under hans vintertäcke och "innetäcke" var det varmt och skönt så det var ingen fara med honom. 
 
Vid fem kom Andreas förbi och plockade upp mig innan vi for hem till honom och åt middag. Resten av kvällen spenderade vi tillsammans, först var vi på gymmet och körde ett pass där, dock var min kropp väldigt trött så det blev som det blev. Vi avslutade i alla fall med att kolla de sista avsnittet av Suits med en kopp te i handen, är dock väldigt spänd på vad nästa avsnitt har att erbjuda eftersom att det bara är ett uppehåll mitt i en säsong av serien. 
 
Idag, onsdag, har det blivit varmt igen och det gick väldigt fort, på en timme gick det från minus 16 grader till minus tre grader vilket gjorde att fönstrena i huset immade igen. Sedan har det dessutom snöat en hel del, så även om jag skottade före lunch borde jag bege mig ut nu igen för att skotta ytterligare. 
 
Kort och gott, jag är väldigt less på vinter, kyla och snö.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress