Dags att vända blad
Känner att tiden rinner iväg, jag hinner inte riktigt med just nu.
 
Måndag, en ny vecka och tydligen är påskharen och knackar på till helgen. Men innan dess är det tänkt att jag ska berätta lite om min motorsportsfyllda helg som började i lördags med IS-racing SM i Kalix. Där snöade det som bara den på morgonen vilket gjorde att det blev en hel del snörök på banan, därav valde både Andreas och Jessica att köra med rallydubb istället för långnabb. Men vad gör det när Andreas går och vinner båda finalerna, Jessica hann bara köra ena innan SVT ringde och ville ha med henne i vinterstudion i Skellefteå inför söndagens tävling. Fullt ös med andra ord.
Direkt efter att bilen fick lämna tävlingsplatsen begav vi oss ned mot Skellefteå och SM-veckan där rallycross väntades under söndagen. Inte lika bra resultat denna dag, men de fick till körningen riktigt bra i semifinalen, svårt när de inte har hunnit träna rallycross på is något denna vinter. Om man jämför IS-racing med rallycross så kan man säga att IS-racing går snabbare och körs på sjö is, medan rallycross går saktare med många fler kurvor och körs på en vanlig rallycrossbana men där de har spolat en is. 
 
Nu är i alla fall rallycrossen ett minneblott och banracing väntar så snart som imorgon för Andreas och Jessica, kändes konstigt att säga hejdå till alla rallycross människor under gårdagen, även fast det inte ens är jag själv som kör. Jag åker för övrigt ned till England på torsdag för att följa deras första banracing tävling, så det blir spännande att se.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress