Vakna med solen
God morgon, börjar nästan inse att det är ganska skönt att kliva upp tidigt, innan det har blivit ljust ute för då kan man ta det lugnt och liksom vakna till liv tillsammans med solen. Vi har ju faktiskt börjat gå mot ljusare tider och hittills har jag inte upplevt mörket så jobbigt som det i vanliga fall brukar vara, vilket känns väldigt skönt. Det jobbigaste i livet psykiskt är väl när man får PMS och ibland bara vill lägga sig ned och gråta, men idag är ingen sån dag som tur är!
 
Det jag saknar mest från Thailand är värmen, att bara kunna ta på sig en klänning och flipflop innan man går till frukosten. Frukosten i sig var inge speciell där borta, en av dagarna fanns det en kock som stod och gjorde crêpes så jag lyxade till det och fick den med choklad och banan i, inte så nyttigt men fantastiskt gott. Vintern är inte min favoritårstid, inte alls, våren uppe i fjällen är ganska härlig men november-mars är kall, mörk och jobbig.
 
Planerna för dagen är att skriva ihop en handlingslista, sen ska jag och Cilla på stan och uträtta lite ärenden innan vi åker och storhandlar inför veckan. Storhandlar ni eller småhandlar ni bara utifrån vad ni är sugna på?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress