Juldagen
... och så var julen över för detta år.
 
Det enda som återstår av det årliga firandet, är kalkonmiddagen hos farmor imorgonkväll, sedan är det helt slut på alla traditioner och så vidare. 
 
Julafton firade vi hemma hos Andreas med hans släkt, under dagen var vi en sväng hos hans farmor och hälsade på. Sedan for vi hem och städade innan hans mormor, morfar, moster och kusiner kom där innan Kalle Anka började klockan 15. Det var en trevlig kväll med nödvändiga julkappar som jag fick avsluta tillsammans med han jag älskar mest.
 
Juldagen, alltså denna måndag har vi knappt hunnit med att göra någonting känns det som. Andreas fick en drönare i julklapp igår så han höll på att installera den i någon timma innan vi kunde rulla hem mot Sunderbyn för att öppna de sista klapparna. Eftermiddagen och kvällen har vi spenderat hemma hos mormor och ätit god mat, dessutom utvärderade jag årets julmust. Jag är inget fan av julmust men dricker det när det serveras, igår drack vi Nygårda och idag tog jag en mun av Apotekarnes och den sistnämnda var klart godare. Nygårda smakade nästan ingenting, utan den var väldigt anonym i smaken, så ska ni dricka julmust rekommenderar jag Apotekarnes, även om jag själv gärna dricker vanlig dricka, haha.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress