Fullspäckad måndag
God kväll på er, har just lagt mig i sängen efter att ha startat denna vecka med full rulle. Började imorse med föreläsning i statistik, det gick en aningen fort där på slutet så man hann nästan inte anteckna men tror jag fick med det viktigaste i alla fall. Sedan satte jag, Jessica och Jenny oss med juridikövning som tog hela eftermiddagen fram till det att läraren gick igenom övningarna och vi fick diskutera oss fram till de rätta svaren.
 
Kvällen spenderade jag i stallet med Lennart, han fick sig ett pass i ridhuset där han var väldigt "på tårna" eller vad man ska kalla det. Redan när jag fattade första galoppen så studsade han till, Karro longerade sin häst över bommar på en volt och när hon stötte i en bom blev Lennart väldigt upprörd och bockade och satte av i världens galopp, galen häst. Sedan var han lite på tårna resten av passet, men jag fick honom någorlunda avslappnad ändå och lyckades hoppa över två sockerbockar på en volt och han lyfte snällt på hovarna. Avslutade sedan med att rida lite skolor och där var han verkligen super fin och gjorde allt jag bad om på ett avslappnat sätt. 
 
 
Imorrn är det laboration på universitetet och sedan hoppträning på kvällen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress