Ta tillvara på dagen
Det är fredag den 13:onde, jag ligger här i sängen på hotellrummet i England och förundras över livet. Förundras över vad framtiden har att erbjuda. Andreas och Jessica är på banan sedan någon timme tillbaka, jag och deras föräldrar tog sovmorgon och beger oss dit vid lunchtid. Så nu ligger jag här i vår dubbelsäng, helt själv, känner fläktens svalkande vindar och bara är. För idag är det bara en vanlig fredag i våra liv, inget mer med det. Det är varmt, regnet är tydligen påväg men jag hade faktiskt inte kunnat bry mig mindre, för, för första gången på ett bra tag ska det bli skönt med lite svalkande regn för resten av helgen och kommande vecka bjuder på 30 grader varmt.
 
Jag jobbar på där hemma, hinner egentligen inte göra så mycket annat och har inget annat att göra. Tar ett dopp i poolen under förmiddagen och väntar på att klockan ska bli jobbdags, denna sommar kommer gå fort känner jag, halva sommaren har ju redan gått. Och jag vet inte mycket mer om framtiden för tillfället för jag har lärt mig att leva i nuet, man vet aldrig vad morgondagen har att erbjuda så man måste ta tillvara på dagen idag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress