En vecka med Prinsen
Som rubriken lyder så har jag en vecka tillsammans med Prinsen, vem är det då tänker ni? Jo det är Ninas häst, hon har åkt till Dubai men har en viktig tävling nästa helg så hon frågade om jag kunde hålla igång honom fram tills dess att hon kommer hem. Det enda jag gör på dagarna är att tentaplugga så det passar bra med att åka och rida när hjärnan behöver en paus. 
 
Prinsen är i alla fall en valack på 9år, Nina har tävlat upp till 120 med honom och planen är nog att rida ännu högre denna sösong. Han är lite unghästaktig i sättet så man får försöka rama in honom och vara tydlig med vad man vill, så jag har en liten utmaning att försöka styra runt honom men hittills har det gått bra. Imorgon är planen att rida lite markarbete för Kicki för att han inte ska vara utan hinder helt, fick galoppera över en bock i måndags när jag provred honom för Nina och han hoppar rejält med bakbenen så om man inte har bra balans flyger man nog över huvudet på honom, haha. 
 
Men det är i alla fall det som tar upp tiden under de kommande sju dagarna, tentaplugg och hästar, ska försöka klämma in lite IS-racing i Morjärv till helgen också, fullt upp.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress