Från botten till toppen?
Vilken helg jag har haft, årets första tävling gick ju av stapeln igår och kommer ni ihåg hur orolig jag var efter att Lennart inte visat sig från sin bästa sida vad gäller hoppning den senaste tiden. Kan säga att han verkligen motbevisade det igår!
 
Vi kan börja från början, red först en 1meters hoppning och under uppvärmningen kändes han väldigt lugn och kontrollerbar. Gjorde det jag bad om så att säga, något som dock var lite jobbigt var att på framhoppningen fick man bara rida i vänstervarv (Lennarts svårare varv) vilket gjorde att sprången kanske inte blev perfekta men jag fick ändå en bra känsla. Inne på banan var han jätte fin, inte alls sådär på och taggad som han varit de senaste veckorna på träning, utan han lyssnade verkligen på mig. Detta resulterade i en felfri ritt och en andra plats på det, helt galet med tanke på mina förväntningar.
 
Andra klassen var en 1.10 hoppning med två faser även där, han snuddade något hinder men aldrig så att bommen rörde sig om man säger så. Målet för den här säsongen var att nolla grunden i en 1.10 klass, och vet ni? Det gjorde vi! Lennart nollade grunde OCH omhoppningen och fick ytterligare en blå rosett. Hur sjukt är inte det? Säsongsdebut och så går han in och nollar inte bara en UTAN två klasser! Att det dessutom är första gången vi nollar en 1.10 bana på tävling är också galet. 13 hinder, 15 språng och noll fel, jag har nog inte insett det riktigt ännu. Jag måste nog ha varit den lyckligaste tvåan någonsin igår känner jag, var så himla nöjd över Lennart och hans prestation ♥
 
Solveig

Hur bra, men jag tvivlade aldrig! Grattis!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress