Cocco goes crazy
Dagen började med att jag åt ägg och bacon till frukost, åkte sedan till gokartbanan med hela familjen, pappa och Cilla tränade hela förmiddagen. Sedan efter lunch åkte jag och mamma hem, jag bytte om till ridkläder och for iväg till Björsbyn för att fixa till Cocco och rida henne. Mockade, fyllde mat, fyllde spån innan jag tog in henne, hon var väldigt lerig under magen och på benen men försökte borsta bort det så gott jag kunde. Hon var lite på tårna när jag tog in henne, det blåste väldigt mycket också. Tog på henne all utrustning innan jag ledde ut henne ur stallet. Satt upp och hon ville inte stå still, det lät mycket och så blåste det, skrittade iväg bort mot skogen, hon var jätte konstig, typ rädd för allt, när jag kommer till själva skogen så blir hon räd för någonting och tvärvänder och jag som just tänkt börja trava trillar av lite lätt, landar på fötterna och håller fortfarande i tyglarna. Tror hon blev lika förvånad som jag att jag trilla av. När jag sedan skulle galoppera så var hon jätte busig, bockade, gjorde nå konstiga luftsprång, sparka bakut, ja typ allt man kan tänka sig. Bröt av till skritt och jobbade henne på en liten volt så att hon slappnade av, travade även och hon blev jätte fin, slappnade av och kom ner i form. När jag sedan travade och galopperade efter det så gick hon som en klocka, i sista galoppen på hemvägen blev hon väl lite glad så hon bockade men annars så var hon jätte fin.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress