Hoppträning
Åh, är så himla nöjd över kvällens träning. 
 
Detta hoppade vi:
I början när vi värmde upp kändes han väldigt seg men det var som bortblåst när vi hade hoppat några språng. Då fick jag hålla tillbaka honom då han drog jätte mycket mot hindrena. Men fick ändå kontroll på honom. Vi hoppade fram på ett räcke (hinder 2) sedan hoppade vi hinder 1 fast som ett räcke åt andra hållet. Sedan hoppade vi båge med hinder 2 och 1 och där fick jag försöka hitta rätt distans och känna att jag kunde rida till hindret och inte bara sitta och hålla tillbaka honom. Vi avslutade uppvärmningen med att hoppa trippelbarr, tre galoppsprång och räcke och det kändes också bra.
 
Sedan hoppade vi hela banan och skulle hoppa den två gånger på valfri höjd, tänkte först hoppa den på 1meter för att han brukar vara lite ofokuserad ibland. Men hoppade den på 110cm istället och tänkte att om dte går dåligt får jag helt enkelt hoppa den igen bara. Men det gick verkligen super bra, han kom kanske lite, lite nära på tvåan och slog i ettan för att han inte insåg att hindrena var högre men det var verkligen en toppen runda. Bra rytm, bra galopp, ja, jag var super nöjd när vi hade hoppat sista hindret.
Katta

Vad duktiga ni är! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Carolina Mella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress