Cappuccino eller kaffe med mjölk?
God morgon, måndag och pluggandet är i full gång sedan ett tag tillbaka, det är verkligen så himla mycket att hålla reda på. Så även om man har läst samma ämne i x antal veckor känns det som att man inte kan någonting, kan vara för att jag verkligen måste öva, öva och repetera varenda liten formel för att lära mig hur den ska användas. Och då spelar det ingen roll att jag har gjort fem miniprov utspritt under läsperioden för att lära mig, kan ändå ingenting förrän jag har "repeterat" om och om igen. 
 
En annan sak jag kom att tänka på när jag gjort mig en cappuccino, varför är cappuccino så mycket godare än en vanlig kaffe med mjölk? Är det för att i en cappuccino är det starkare kaffe (espresso) utspritt med skummad mjölk kanske, medan det i en kaffe är "vanligt" kaffe med en skvätt mjölk, för egentligen borde skummad mjölk smaka likadant som vanlig mjölk bara med en annan konsistens. Rätt fascinerande ändå när man börjar tänka på det.
 
Dags att återgå till statistik pluggande, musiklyssnande och kaffedrickande - fullt upp med andra ord ;-)
  (null)

emma

haha tycker själv cappucino är godare än bryggkaffe. tror det beror på att man får kaffe från nymalda bönor som gör största skillnaden

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress