"Överraskande bra"
Gårdagens dressyrträning med "Esset" gick väl ändå rätt bra tycker jag. Till en början jobbade vi mycket i skritten för att få hästarna lösgjorda redan från början av passet och sedan när vi började trava var han jätte mjuk och följsam. Sedan började vi övningen med en åtta meters volt längst ned efter långsidan och sen ut ur volten och öppna restena av långsidan. Att från början göra det i skritt var väldigt vingligt från våran sida men sedan i trav gick det bättre, åtminstone i högervarv. I vänstervarvet var han lite svagare och gick inte undan för innerskänkeln så fick sparka lite för att han skulle börja lyssna och sedan i slutet fick vi till det. Kommentaren jag fick av Eva-Lena efter ridpassets slut var "Överraskande bra" för att vara Esset så det var kul att höra att man gjort det bättre än vad som förväntats av en! 
Något som hon hela tiden påpekar är dock mina armbågar men jag har blivit mycket bättre sen jag började rida i PIteå!
Jessica

Längtar verkligen att få komma och titta när Du rider. Tar med kameran och filmar lite då också :o)

Jessica

Längtar verkligen att få komma och titta när Du rider. Tar med kameran och filmar lite då också :o)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress