Hoppa Aleks på hackamore, nej tack
Inte nog med att det var första hoppträningen på utebanan, jag skulle dessutom rida Aleks på hackamore eftersom att han dragit ut två vargtänder och inte kunde ha bett i munnen. Vi skulle ha lydnadshoppning, jippi gud vad roligt med en häst som inte lyssnar på ens hjälper. På ena långsidan var det först tre studs i galopp, sedan avbrott till trav för att trava över tre bommar och sedan galopp och över tre studs. I mitten hade vi ett räcke snett igenom och på andra långsidan var det travbom, kryss, ett galoppsprång oxer och fem galoppsprång och räcker. 
 
Vi hade en hel del problem med att trava mellan studsen men sista gången gick det faktiskt ganska bra. Sedan efter hindrena så stack han typ med mig. Helt galet. Jag hade jätte svårt att få honom att sakta av till trav för efter räcket snett igenom var det också trav och när han landat så satte han av i världens fart och jag fick inte stopp på honom förrän jag nådde kortsidan, som var hur långt bort som helst eftersom att utebanan är så himla stor. Men, men jag överlevde. Kommer att ha världens träningsvärk i armar, fingrar och ben i morgon. Men Marie tyckte ändå det var en bra träning med tanke på omständigheterna. I slutet när vi skulle hoppa linjen med kryss, oxer och räcke så skulle det ju vara fem galoppsprång men det gic bara första gången för efter det blev han så taggad och gick på fyra. Galningen. 
 
 
Jessica

Lite skillnad på storleken mellan han å Wonder. 💖

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress