Hoppträning
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja eller egentligen vad jag ska säga helt enkelt, jag är ganska missnöjd, eller väldigt missnöjd över kvällens hoppträning. Nästan så att jag började gråta i bilen påväg hem. Kändes verkligen inte som att jag kunde rida, ibland var jag av när han var på och han av när jag var på. Ibland drog jag i tygeln för att svänga utan att egentligen driva genom kurvan, typ. Tror väl att felet ligger i att jag vill att allt ska vara så himla bra hela tiden att det bara blir fel. 
 
Lennart hoppar ju allt, även om han river när vi kommer nära vilket vi gör ganska ofta för det är också svårt, att veta när jag ska driva på honom inför hindrena. Detta kan dock bero på att han varit så pigg att jag bara hållit tillbaka honom de senaste veckorna och nu när han fick en ordentlig genomkörare igår och var reglerbar idag så visste jag inte riktigt vad som skulle göras. 
 
Har lärt mig att han har svårt göra galoppombyte från vänster till höger men från höger till vänster är det inga problem. När han inte får till det ökar han farten, det resulterar i att det blir obalanserat lite då och då och jag måste lägga en volt för att kunna rida övningen på bästa sätt. Så vi får helt enkelt lägga in att jobba på galoppombyten och rakriktning.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress