Cavaletti
Var hos Lennart en sväng på förmiddagen och fixade allt hos honom samt red en sväng i ridhuset. Det var så himla kallt och blåsigt utomhus plus att jag varken hade lånkalsonger eller vinterjacka med mig, annars hade det kanske blivit en tur i skogen. 
 
Tänkte att jag skulle försöka växla det tråkiga dressyrjobbet med lite cavaletti, så jag ställde upp två cavaletti med fem galoppsprång mellan (ca 20meter) och så rullade jag på och försökte hitta ett och samma tempo utan att rida iväg honom. I början red jag på lite vilket gjorde att han inte landade i balans utan oftast i korsgalopp. Försökte då från början att hålla ett lugnare tempo men ändå ha trcyk i galoppen och då gick det bra, var även extra noga men skänkeln över hindret så att jag skulle försöka hjälpa honom att landa i rätt galopp i alla fall. 
 
I slutet ville jag jobba lite styrka med honom så valde att hoppa på volt med ena cavalettin, red några varv tills jag kände att det blev bra och sedan bytte jag varv och gjorde samma där. I slutet galopperade jag honom några varv i ridhuset i lite lägre form och då började han frusta jätte mycket, vilket känns bra. 
 
Jessica

Han är så snygg!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress