Trött Princess
Det var ingen hoppning idag, alla hade kollat fel så det blir hoppning nästa vecka istället, så idag var det dressyr. Vi red samma övningar som förra veckan, skänkelvikningar på volten, halva volten för innerskänkel och andra halvan för ytterskänkel. Vad gäller Princess så ville hon gärna springa ifrån arbetet och jag ska bara sitta där lugn och försöka få henne att göra som jag vill. Det gick väl ändå helt okej, blev väl inte de bästa skänkelvikningarna men något blev det i alla fall. 
 
Hennes galopp gillar jag inte alls, den är väldigt stapplig eller hur jag nu ska förklara det. Ingen rund och mjuk galopp i alla fall, dessutom är hon så snabb och svår att få stopp på vilket leder till att man hela tiden måste passa henne och sitta och göra halvhalter, något som inte alls fungerade förrän typ de sista minutrarna när hon var jätte trött, men det var första gången jag fick henne att trava sakta. 
 
Vi red även gnäll persson denna vecka, in på kvartslinjen och sakta men säkert skänkelvikning ut till hörnet på andra kortsidan. Eftersom att detta var den sista kvarten och hon blev trött när det var 25minuter kvar så ville hon gärna springa, hon kastar dessutom väldigt mycket med huvudet när hon blir trött vilket min rygg inte alls gillar. Vet som inte heller vad man ska göra annat än att bara fortsätta rida på. Något som jag faktiskt är nöjd med är hörnpasseringarna, fick verkligen ut henne i hörnet när jag kom på knepet, så även om vi inte var så duktiga på allt annat var vi åtminstone bra på det. Haha.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress