Hoppträning
I eftermiddags var det en serie och olika antal galoppsprång som stod på schemat. Vi började med att hoppa fram på en låg serie med två studs, ett galoppsprång oxer och två galoppsprång räcke. Lennart gick av lite stort in och hade väldigt högt tempo i kroppen vilket gjorde att det blev väldigt trångt i slutet vid slutet men det gick ändå bra. Fick därefter fokusera på att ha ett lugnare tempo in och sedan kunna rida därifrån istället för att sitta och bromsa honom hela tiden. Så småningom höjde vi upp det hela så det låg kring 120 centimeter och då ville han gärna trycka mot höger (ut till staketet), som vanligt egentligen men blir så extra tydligt nu när det blir högre och han måste ta i när han hoppar. I slutet av övningen fick vi i alla fall till det till en godkänd nivå. 
Sedan skulle jag hoppa räcke, fyra galoppsprång och oxer i höger varv och då var han väldigt rak tyckte Kicki. Hoppade sedan snett igenom räcke med en båge på fem galoppsprång till räcke och där red jag en dålig väg som gjorde att han hoppade både det första hindret och det andra hindret snett. En gång red jag till och med så snett och dåligt att det andra hindret ramlade på marken, med hinderstöd och allt. Stackars Lennart. 
Avslutade med att lägga ihop allt med långsidan först, sedan snett igenom och båge och avsluta med serien på andra långsidan. Det gick faktiskt bra, kom lite stort på första men löste det till andra och bågen blev bättre även om han kom lite nära på räcket, sedan blev serien också bra. Bara jag som måste bli lite tuffare och våga hålla emot en aningen mer, men jag lär mig hela tiden.
 Blev bara en 30 sekunder film från denna träning som jag inte kommer lägga ut här på bloggen men om ni vill se den kan ni gå in på instagram @carolinalennart där den ligger ute.
Lillemmish- MODE - INSPO

va kul med hoppträning =)

Svar: Ja det var verkligen super roligt, speciellt när vädret var på topp också! :)
Carolina Mella

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress