Årssummering av året med Lennart
Tänkte väl att jag skulle göra en liten årssummering av mitt och Lennart "första år" tillsammans. Har ju ridit honom innan men det var inte förrän hösten 2016 som jag började träna honom mer regelbundet för Kicki. Kan ju säga att det inte var sådär jätte vackert i början, när jag ser tillbaka på allt känns det typ som att jag inte kunde rida då. Alla övningar reds på fart och det blev kråksprång ganska ofta, det blir såklart fortfarande kråksprång men inte på samma sätt. Försöker ju alltid att rida så bra jag kan, men för att bli bättre krävs det misstag så att man lär sig när man gör fel. 
I början jobbade vi mycket med att han inte skulle springa i sin egna takt efter hindrena, för speciellt när han landade i korsgalopp så tog det ett tag innan han bytte och då sprang han bara. Men nu har vi ändå lite bättre koll på det, huvudfokus nu under vintern kommer vara att få någorlunda koll på hans högerbog. Annars ska jag själv träna upp min kropp för att kunna hjälpa Lennart på bästa sätt. Men jag är väldigt nöjd över säsongen i helhet, om man bortser från första tävlingsdagen nu senast i Oktober, då red jag inte alls bra men bättrade mig någorlunda till söndagen så jag fick åtminstone avsluta helgen och säsongen med en bra känsla i kroppen. 
Har även insett att vi inte har kommit hem från en enda tävling utan någon rosett, vi har placerat oss i varje 1meters klass vi ställt upp i detta år. Det måste ändå vara ganska bra med tanke på att vi endast tävlat tre gånger under året dessutom har alla gångerna varit i Luleå, två inne och en ute. När vi red utetävlingen i Juni hade vi aldrig ens tränat ute eftersom att utebanans underlag inte var det bästa. Var lite osäker över hur det skulle vara men vi kammade hem vinsten både under lördagen och under söndagen, gissa om jag var chockad samtidigt som det var kul att veta att vi faktiskt kunde vara bäst av alla. 
Så summa summarum, vi har lärt oss en hel del och fortsätter att lära oss varje gång vi tränar tillsammans, samtidigt som jag hitta nya knappar som gör att vårt samspel blir ännu bättre. Men jag vet att det finns mer att träna på för att bli ännu bättre, för om vi ska kunna vara bäst igen krävs det hårt jobb. Och jag vet att det inte kommer vara lätt, Kicki kommer tjata, jag kommer bli irriterad men förhoppningsvis kommer det ge resultat och göra oss ännu bättre tillsammans som ekipage.
 
 
Jessica

Å tänk om ni får ännu bättre förutsättningar att träna tillsammans och att nästa säsong bjuder på många tävlingar så att ni får verkligen visa vad ni går för! Ni är så härliga att se. Ni har kul ihop och det är otroligt bra! Fortsätt så här! Hejar på Er!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress