Pigg häst
God kväll på er, klockan är egentligen läggdags men tänkte bara kika in här en sväng så att det inte är alldeles för tomt. Idag har jag varit på universitetet hela dagen lång, sedan skyndade jag mig hem och tömde disken innan jag gasade iväg till stallet. Min plan var att komma hem vid sju tiden för att hinna med rappportskrivande nu under kvällen, men när jag satte mig på Lennart och började rida var det som att sitta på en låda med fyrverkerier. Han hoppade här, skenade lite där, och var bara allmänt galen. Vilket ledde till att jag var tvungen att rida honom tills han lugnade sig, något som tog över en timme, och då var han fortfarande så att om jag skänklade lite, lite för mycket så satte han av i galopp.
 
Tur ändå att han fick springa av sig nu idag eftersom att vi har hoppträning för Kicki imorrn och om kylan håller i sig lär han ju ändå vara taggad till tusen. Men efter hundra varv av galopp i ridhuset kunde han trava avslappnad och tugga på bettet så då valde jag att rida några öppnor och slutor längs långsidan för att känna att han lyssnade på mig innan jag avslutade passet.
 
Nu måste jag krypa ned i sängen då jag ska upp tidigt imorrn för att skriva på rapporten tillsammans med min grupp på skolan. Sov gott!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress